Špindlerův Mlýn - údolím Svatopetrského potoka (okr. Trutnov)

Vytisknout s sebou

Nenáročný výlet pro malé děti i pro děti v kočárku – trasa vede po málo využívaných asfaltových cestách. Výlet začínáme kousek v centru Špindlerova Mlýna a využijeme MHD buď ze zastávky Parkoviště Hromovka nebo Centrum – chata Lomnice (dospělí 10Kč, děti 6-15let polovic, do 6-ti let zdarma. Jízdní řád: http://www.mestospindleruvmlyn.cz/leto-2/doprava-v-lete/#.WWu9oLpuKM8

Autobusem se vyvezeme na vrchol kopce a vystoupíme na zastávce Horal – recepce, kde náš pěší výlet začíná. Před hotelem je menší dětské hřiště s trampolínou, houpací sítí a dřevěnou prolézačkou. Je odsud krásný pohled na údolí Svatý Petr a okolní kopce.

Od hřiště pokračujeme po asfaltové cestě směrem doprava (stojíme-li čelem k údolí) kolem ubytovny pro zaměstnance Horalka až na rozcestí Sv. Petr-hotel Horal. Zde se napojíme na zelenou turistickou značku a jdeme po asfaltové silnici stálým klesáním cca 1km až na rozcestí a autobusovou zastávku Svatý Petr-Otáčka. Zde odbočíme ostře do prava, opustíme zelenou turistickou značku a po asfaltové silnici se vydáváme mírným klesáním podél Svatopetrského potoka.

Po levé straně máme krásný výhled na Skiareál Stoh, míjíme malé horské chaty s krásně upravenými zahrádkami. Za zmínku stojí chata Dias, kde se natáčela scéna z filmu Jak vytrhnout velrybě stoličku – ve filmu si tato chata zahrála stanici Horské služby, kde František Němec zjistí, že je Vašíkův tatínek a celý zmatený z této noviny vyběhne ven a strčí hlavu do sněhu. Na tuto zajímavost upozorňuje i cedule přímo před chatou Dias. Před hotýlkem Martin a hotelem Kristýna, u odbočky na penzion Moravěnka je krásný přístup přímo k potoku, kde se v teplých letních dnech můžeme osvěžit koupelí nohou ve studené vodě. Děti si vyhrají s oblázky, dospělí a starší děti mohou trénovat odvahu a rovnováhu při přechodu úzké dřevěné lávky přes potok.

Pokud máme sebou kočárek, pokračujeme odtud dále po silnici směr centrum ŠM. Čeká nás prudší ale krátké stoupání na hlavní silnici, poté krátký sjezd k odbočce směrem k dolní stanici lanovky na Pláně. Zde odbočíme z hlavní silnice, projdeme kolem stanice lanovky, podejdeme pod lanovkou kde také překročíme po mostě přes Svatopetrský potok a pokračujeme dále po panelové (po chvíli zase asfaltové) cestě po levém břehu potoka až do centra Špindlerova Mlýna k chatě Dolská.

Pokud kočárek nemáme a nechceme jít stále po asfaltové cestě, můžeme zde přejít na druhou stranu potoka a vydat se po vyšlapané pěšince stále po směru toku potoka. Po cca 200 metrech překonáme druhý dřevěný mostek přes potok a pokračujeme pěšinou po louce až se napojíme na zpevněnou cestu, která nás dovede do areálu Apartmánů Svatý Petr, k hotelu Lenka aj. Odtud pokračujeme stále směrem k lanovce na Pláně, lanovku podejdeme, přejdeme přes most přes Svatopetrský potok a pokračujeme až do centra Špindlerova Mlýna k chatě Dolská.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Špindlerův Mlýn - Pod hotelem Horal - Dětské hřiště pod hotelem Horal ve Svatém Petru nabízí nejen vyžití pro děti, ale i příjemný rozhled pro dospělé - krásné výhledy na sjezdovku Stoh, n...
Rainbow - Středně velké dětské hřiště s posezením pro dospělé a spoustou atrakcí pro děti.
Špindlerovská - Starší a dost zanedbané dětské hřiště v samotném centru Špindlerova Mlýna. Herní prvky jsou kovové, pískoviště je velmi zanedbané a v létě 2018 bez pí...
Pod hotelem Praha - Malé hřiště umístěné na trávníku pod hotelem Praha, v centru Špindlerova Mlýna.
U hotelu Start - Malé oplocené hřiště u hotelu Start, nedaleko centra Špindlerova Mlýna. Veřejně přístupné.
Adventure Park Špindlerův Mlýn - Lanový park najdeme severním směrem od centra Špindlerova Mlýna, nachází se zde občerstvení i dětské hřiště. Za použití atrakcí se platí vstupné

Špindlerův Mlýn - Mlynářovo kolečko

Komentáře - Špindlerův Mlýn - údolím Svatopetrského potoka

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.