Ze Šerlichu přes Šerlišský Mlýn do Deštné v Orlických horách (okr. Rychnov nad Kněžnou)

Vytisknout s sebou

Nenáročný výlet, cca 6km, zvládnou i 4-leté děti, s kočárkem nelze. Okružní výlet, který začínáme v Deštném v Orlických horách. Auto můžeme zaparkovat na bezplatném parkovišti v Deštné Zákoutí, před chatou Orlice, odkud jezdí autobus a v létě o víkendech i cyklobusy nahoru do Šerlišského sedla. Cesta autobusem trvá cca 12 minut.

Od autobusové zastávky se nejprve vydáváme nahoru k Masarykově chatě - doporučujeme jít po značené cestě a nezkracovat si trasu přes sjezdovku (cesta je sice kratší, ale zhruba v prostředku sjezdovky bývá často hodně vlhko a nejde to obejít). U Masarykovy chaty jsou krásné výhledy do Polska, je zde možnost občerstvení v restauraci, WC. Od Masarykovy chaty se vydáváme po modré značce prudce dolů pod vlekem po kamenité cestě. Po cca 200metrech se napojujeme na širokou a pohodlnou lesní cestu, která nás již mírným klesání dovede až k hotelu Šerlišský mlýn (restaurace, občerstvení, WC, krásná zahrada s vodním kolem, výborné borůvkové koláče).

Odtud pokračujeme po modré a zelené turistické značce k rozcestí Šerlišský mlýn, kde sledujeme stále obě turistické značky směr Deštné (z rozcestí doleva) až k rozcestí Pod Šerlišským mlýnem. Zde se od zelené značky odpojíme a pokračujeme po modré turistické značce, cca 500metrů mírně stoupáme opět širokou a pohodlnou lesní cestou. Okolní stráně jsou plné borůvek a malin, takže pokud jdeme v sezoně, může se nám tento krátký úsek protáhnout i na hodinu.

Dojdeme na rozcestí Nad Národním domem, kde je altánek s krásnou vyhlídkou na Orlické podhůří. Podél cesty jsou zde i naučné tabule o délce skoku jednotlivých zvířat. Z rozcestí pokračujeme stále po modré značce mírným klesáním po široké cestě, sypané drobným kamením, cestou mineme i jeden z bunkrů. Později se cesta zúží a kameny zhrubnou, klesání je prudší. Po cca 150 metrech se kamenitá cesta zatáčí doleva, a zde POZOR, rozhodně si cestu nezkracujte lesem, protože právě v ohybu kamenité cesty je rozcestí - tedy spíše modrá turistická značka zde širokou kamenitou cestu opouští, stává se z ní pouhá pěšinka vedoucí do trávy. Nyní je cesta celkem náročná, pokračuje se strmým klesáním uzounkou pěšinkou po zarostlé stráni přímo dolů. Později se dostáváme do vzrostlého lesa, takže se chůze stává příjemnější, stále však prudce klesáme. A to už vidíme domy v Deštné, vyjdeme u potoka, dáme se kousek proti jeho proudu, kde přes potok vede úzký dřevěný mostek. Ten překonáme, vystoupáme pár schodů a ocitneme se v cíli naší cesty - přímo na parkovišti před chatou Orlice.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Na Vrchmezí

Komentáře - Ze Šerlichu přes Šerlišský Mlýn do Deštné v Orlických horách

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.