Vysoký kámen (okr. Sokolov)

Vytisknout s sebou

Vysoký kámen je přírodní památka, kterou stojí za to navštívit. Vydáte-li se autem nebo na kole do obce Počátky, odbočíte směrem k bývalé osadě Kámen. Na konci asfaltové cesty je vlevo malé parkoviště (3 auta). Odtud se vydáte polní cestou vlevo, cesta je velice dobře schůdná, vhodná i pro kočárek. Cestou půjdete k véčkovému rozcestí, zde odbočíte vpravo a dojdete k altánku pod Vysokým kamenem. Zde budete muset kočár či kolo zanechat, protože pak se terén zhoršuje a vydáte se strmým stoupáním na hřeben Vysokého kamene.

Vysoký kámen je chráněným přírodním útvarem od roku 1974 a přírodní památkou od roku 2000. Jde o 300 m dlouhý hřeben skalních výchozů, z nichž nejvyšší je Vyhlídková skála. Odtud je velmi pěkný výhled směrem do Německa na Erlbach či Markneukirchen. Skály si můžete celé projít, není tu žádné omezení, avšak vzhledem k významné fauně a skalním útvarům se očekává od návštěvníků šetrnost a ohleduplnost k přírodě.

Po prozkoumání Vysokého kamene a pokochání nad krásným výhledem se nově můžete vydat ke kapli Božího těla. Tato kaple byla, v rámci obnovení kaplí příhraničního pásma, vystavena lesy ČR a vysvěcena v červnu 2017 kraslickým děkanem a vikářem.

Při zpáteční cestě můžete u první skály odbočit ze stezky vpravo směrem ke skále a odtud pak podél cesty vede menší stezka, která vás provede pásmem menších skalních útvarů.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Luby - naučná stezka Lubsko

Komentáře - Vysoký kámen

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.