Kouty nad Desnou - pohádkový les a procházka pod Suchou horu (okr. Šumperk)

Vytisknout s sebou

Dnes nás čeká pohádková výprava, tedy alespoň pohádkově začne. Prvním cílem naší asi 3 kilometrové procházky je pohádkový les. Předem se dozvídáme o ojedinělé rozsáhlé expozici soch a plastik, takže jsme opravdu zvědaví. Začínáme na velkém bezplatném parkovišti u Ski areálu. Jakmile vcházíme do lesa, už nás "vítají" skřítci. Ti nás dále vedou k Perníkové chaloupce, expozici dřevařství, uhlířství, k lesní železnici, tradičním řemeslům tohoto kraje. Sochy, vyřezávané motorovou pilou jsou opravdu působivé. Lesem protéká potůček, je to tu krásné, takže jsme jen těžko přemlouvali děti, že náš výlet má ještě pokračování.

Prošli jsme stezkou o délce cca půl kilometru, podél jednoho z přítoků Desné. Pokračujeme přes most, přes Horní parkoviště a přes silnici do kopce po růžové cyklistické. "Vyběhneme" do kopečka a po malém zastavení u kapličky podél cesty, u rozcestníku zatáčíme ostře doleva, do lesa. Jdeme do kopce, sice po asfaltce, což do krásného lesa až tak nezapadá, ale o to se nám jde pohodlněji a kopec není nijak prudký.

Za celou dobu potkáváme jen troje cyklisty, není tu příliš rušno, i tak je ale třeba dávat, zvlášť s dětmi, pozor, protože někteří sviští z kopce celkem rychle. Jsme na kopci pod Suchou horou. Chvilku jdeme po rovince, "podezřelou"cestu odbočující po levé straně do lesa zatím míjíme. Za pár desítek metrů jsme u "studánky"...Není nijak extra půvabná, ale děti byly nadšené. Vracíme se zpět k odbočce. Zde maminky předávají kočárky tatínkům a berou za ruce menší děti. Nyní jdeme po zelené. Cesta opravdu není určena pro kočárky, ale kde je vůle, je i cesta.

Zvládli jsme to i s dvojkočáry. Nejhorší část je ze začátku, pak cesta vyústí volně do lesa, kde jsme posbírali houby na večeři a postavili domečky skřítkům. Z lesa už jen par desitek metrů po pohodlné polní cestě k výchozímu bodu. Po cestě ještě potkáváme místní raritku - ochočené divoké prase v zahradě jednoho z domů.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Workout dětské hřiště - Nové dětské hřiště na wourkoutaktivity a trampolíny. 100 Kč na celý den.
Areál Kouty II. - Dětské hřiště poblíž infocentra.
Areál Kouty I. - V Balanc parku je nejen spousta sportovního vyžití, ale především zábava. Vstup je zpoplatněn.

K vodopádům na Poniklém potoce

Exkurze do vodní elektrárny Dlouhé stráně

Údolí Hučivé Desné

Komentáře - Kouty nad Desnou - pohádkový les a procházka pod Suchou horu

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.