Stezka napříč přírodou - Robousy u Jičína (okr. Jičín)

Vytisknout s sebou

Tato nedlouhá (asi 2 km) vzdělávací stezka nás na 10 zastaveních seznamuje se zdejší přírodou. Dozvíme se zde informace o rybách, žijících v našich rybnících, o houbách či zvířatech, které můžeme potkat v našich lesích a také o skladbě a významu lesa v krajině. Stezka je celoročně volně přístupná, sjízdná pro sportovní kočárky s velkými koly.

Na každé informační tabuli se nejprve dozvíme několik zajímavostí na dané téma a ověříme si znalosti pomocí nabytého kvízu. Součástí každé tabule je i celá mapka stezky, kde si můžeme zkontrolovat, na kterém stanovišti jsme a kterým směrem se dále vydat.

Stezka začíná v Robousích nedaleko Jičína, u místního kostela a hřbitova, kde je možnost parkování. Od kostela se vydáváme k Základní škole Bodláka a Pampelišky – je to bílá budova stojící vpravo od hřbitova. Od vstupu do školy pokračujeme podél školní zdi k hospodářské budově a musíme projít po louce kolem výběhu koní směrem k nedalekému lesu – pozor, za vlhkého počasí zde bývá veliké bahno. Na kraji lesa již nacházíme první z informačních tabulí naučné stezky. Stezka vede lesem nejprve lehkým klesáním k hrázi Dvoreckého rybníka, poté kousek (cca 50 metrů) po uježděné cestě k rybářským domkům a MEZI nimi dále podél rybníka. Nenechte se strhnout širokou uježděnou cestou, vedoucí do kopce – to není správná trasa. Stezka z této cesty hned po 50m odbočuje doleva po rovině!

Od pátého zastavení stezka mírně stoupá a na vrcholku kopečka ještě stále v lese opět odbočuje doprava a vede nás směrem zpět, odkud jsme vyšli. Celá stezka je značena dřevěnými šipkami se symbolem listu.

Občerstvení - není, lavičky či odpočinkové místo - není, odpadkové koše - nejsou.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nejsou žádné turistické známky nebo nálepky.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Valdštejnská lodžie

Rumcajsova ševcovna v Jičíně

Muzeum Radka Pilaře

Cipískova stezka po Jičíně

Regionální muzeum a galerie v Jičíně

Kostel sv. Ignáce z Loyoly

• 0,5 km

Zřícenina hradu Bradlec

Komentáře - Stezka napříč přírodou - Robousy u Jičína

16.10.2018

Koše jsou, lavičky jsou.

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.