Prokopským údolím (okr. Praha 5)

Vytisknout s sebou

Krásný 4 km výlet pražskou přírodou vhodný i pro menší děti, spojený s krátkou projížďkou vláčkem. Výlet sice ve své první polovině vede po asfaltové silnici, ale na rozcestí U Klukovic následuje krátké krkolomné stoupání po úzké cestě plné kořenů a odtud již s kočárkem neprojedeme - 4leté děti v pohodě zvládnou.

Výlet začínáme na nádraží Praha-Hlubočepy, kam dojedeme motorovým vláčkem ze Smíchovského nádraží (kdo má Lítačku na MHD, tak neplatí jízdenku). Od nádraží se vydáváme po silnici směrem dolů do města a hned na první křižovatce se napojujeme na zelenou turistickou značku a odbočujeme doleva. Pokračujeme zástavbou rodinných domů až pod železniční viadukt, který podejdeme a na rozcestí za viaduktem se dáme doprava do malého kopečka. Po cca 20metrech je další rozcestí, kde se dáme doleva a držíme se zelené turistické značky. Po cca 300 metrech narazíme na odbočku k Jezírku, kam se rozhodně zajdeme podívat. Nalezneme zde zbytky bývalého lomu, v současné době již zatopeného. Pokud si přineseme staré pečivo, je možné zde nakrmit kachny.

Vrátíme se zpět na asfaltovou cestu a pokračujeme po zelené. Po pravé straně míjíme dětské hřiště, poté můžeme po pravé straně vysoko na skále vidět památný kříž kostela Sv. Prokopa, míjíme vojenský objekt a podruhé procházíme pod železničním mostem. Pokračujeme kolem venkovní posilovny a přicházíme na rozcestí se žlutou turistickou značkou - na chvíli vede žlutá i zelená značka společně kolem velkého dětského hřiště v místě bývalého Klukovického koupaliště.

Za hřištěm je další rozcestí, kde žlutá značka odbočuje do kopce, my však pokračujeme stále dál po zelené cca 100m na další rozcestí. Zde zelená značka opouští pohodlnou silnici a čeká nás krátké stoupání po krkolomné lesní cestě, trasa pokračuje kamenitou cestou podél železniční trati, prochází chatovou osadou a také areálem bývalého lomu Opatřilka, kde je možné najít si svého trilobita. Za areálem lomu cesta začne klesat, následuje krátké stoupání po přírodních schodech, opět klesání a napojujeme se na asfaltovou silnici, po které dojdeme k mostu přes Dalejský potok, přejdeme ho a po silnici dojdeme až železniční zastávce Praha - Holyně. Odtud se vracíme vlakem zpět na Smíchovské nádraží.

Občerstvení - možno jen u nádraží Praha Hlubočepy, případně až okolo nádraží Praha Holyně.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nejsou žádné turistické známky nebo nálepky.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Prokopské údolí - Moderní, veřejné dětské hřiště dostupné pro všechny
U Dalejského potoka - Přírodní hriště u Dalejského potoka. Hřiště najdete v krásném prostředí Prokopského údolí přímo u Dalejského potoka. Dominuje mu dřevěná pirátská loď,...
K Dalejím - Staré hřiště s kovovými prolézačkami. Je zde ohniště s lavičkami, takže idealní pro zakončení výletu v Prokopském údolí, např. opékáním buřtů.
Prokopské údolí II. - Malé hřiště u zvířátek.
Prokopské údolí I. - Uprostřed cesty prokopským údolím naleznete hřiště se skluzavkou, houpackama, dřevěným vláčkem.
Prokopské údolí III. - Fitness stanoviště, pro děti možné využít jako opičí dráhu.
Lohniského II. - Pěkné a udržované dětské hřiště na okraji lesa, částečně ve stínu vzrostlých stromů.
Lohniského - sportovní IV. - Pěkné a udržované sportovní hřiště na okraji lesa, oplocené.
Lohniského - Fitness - Venkovní posilovna umístěná na okraji lesa, v příjemném stínu vzrostlých stromů. Hřiště vybaveno toaletou Toi Toi.
Lohniského I. - Pěkné dětské hřiště na okraji sídliště na samém okraji lesa.
Lohniského - sportovní III. - Asfaltové hřiště pro míčové hry v blízkosti lesa.
Lohniského - sportovní II. - Oplocené a ohrazené hřiště využívané zejména pro hokej či pozemní hokej. Vybaveno mantinely a dvěma hokejovými brankami.
Lohniského - sportovní I. - Částečně oplocené asfaltové hřiště pro míčové hry.
Lamačova - sportovní - Asfaltové hřiště na míčové hry s jedním košem na basketbal.
Lohniského - sportovní VII. - Opravené a udržované sportovní hřiště pro míčové hry ve vnitrobloku panelových domů. Vedle hřiště toaleta Toi Toi.

Praha Branické skály a Vávrova vyhlídka

Cyklohráčkem do Slaného

Galerie Vyšehrad

• 0 - 0,5 km

Zřícenina hradu Vyšehrad

Vyšehradské sady

Bazilika svatého Petra a Pavla

Táborská brána a vyšehradské tunely

• 0 - 0,5 km

Vyšehradský hřbitov s hrobkou Slavín

Park Mrázovka

• 1,5 km

Pivovar Staropramen

Komentáře - Prokopským údolím

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.