WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Okruh kolem Zámeckého kopce (okr. Přerov)

Dnešní cíl našeho výletu je v malé obci Veselíčko, kterou najdeme v okrese Přerov mezi městy Přerov a Lipník nad Bečvou. Do obce se dostanete autem, parkování v blízkosti zámku nebo pravidelnou autobusovou dopravou.

Kolem Zámeckého kopce vede žlutá turistická trasa, částečně také Hraběnčina naučná stezka, ale ta u Pomníku padlým pokračuje dále severním směrem. Celková délka okruhu kolem kopce je 3 km a časově trvá asi 1 hod. Cesta vede lesní zpevněnou cestou, takže procházka je vhodná i pro rodiny s dětmi a s kočárky.

Cesta začíná u rozcestníku Veselíčko - zámek a odtud mírně stoupá do kopce po žluté. První kratší zastavení se nachází nedaleko - u malé kapličky Panny Marie, jsou lavičky a krásný výhled jižním směrem na protější kopce. U kapičky je také informační panel, který nás detailně informuje o místu. Další místo k odpočinku je pak u Pomníku padlým, který připomíná napoleonské války a nachází se zde také menší pietní místo s informačním panelem. Zde je také křižovatka cest, okruhy naučných stezek pokračují dále severním směrem, my se vydáváme po žluté zpět do obce. Cesta vede lesem a už nás nečeká žádné zastavení, procházíme akorát kolem lomu, do kterého je přísný zákaz vstupu. O několik metrů dále vycházíme z lesa u rozcestníku Veselíčko - lom, kde se vydáváme po zelené turistické trase směrem k zámku, kde máme zaparkované auto.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nejsou žádné turistické známky nebo nálepky.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

U fotbalového hřiště - Středně velké dětské hřiště.
U obecního úřadu - Malé dětské hřiště v blízkosti obecního úřadu.