Okruh Karlovými Vary (okr. Karlovy Vary)

Vytisknout s sebou

Dnes vyrážíme do Karlových Varů nasát trochu festivalové atmosféry. Pokud máme menší děti, které toho moc neujdou, bereme s sebou golfky případně odrážedlo, kterým zvládneme jen tu část po městě Kralovy Vary. Část z Výšiny přátelství lze zdolat jen pěšky (odrážedlo/golfky pak jen do ruky). V případě hodně malých dětí doporučuji absolvovat lanovkou i cestu dolů, v tom případě ale nebude možnost vidět Karlovy Vary z vyhlídek Jelení skok.

Parkujeme na jednom z parkovišť podél Západní ulice nedaleko nádraží a vyrážíme pěšky do centra po T.G.Masaryka, pak k hotelu Thermal, který je v době mezinárodního filmového festivalu jako v obležení. Míjíme červený koberec a spousty lačně čekajících diváků a paparrazzi, vyhlížejících své celebrity. Pokračujeme po nábřeží k Mlýnské kolonádě, pak krásnou Lázeňskou ulicí (s infostřediskem, kde kupujeme suvenýry) a následně Tržní kolonádou a nakonec dojdeme i k hotelu Pupp, kde bydlí většina celebrit festivalu a proto zde parkuje řada limuzín, odvážející hosty k hotelu Thermal, a je zde opět mnoho fotografů a diváků.

Vpravo od budovy hotelu Pupp jdeme jen za roh a už jsme u dolní stanice historické lanové dráhy Diana. Dráha jezdí kyvadlově a měří 437 m, má sklon 43% a překonává převýšení 167 m. Jízda je to zajímavá a dětem se to líbí.

Vystupujeme na konečné a už nám stačí pár desítek metrů do kopce a jsme u rozhledny Diana, která je ve výšce 556m a v roce 2014 oslavila 100 let. Je to 40 m vysoká kamenná rozhledna, ze které po vyšlápnutí 150 schodů vychutnáváme nádherný kruhový výhled do okolí. Nedaleko rozhledny je i Motýlí dům, kde se dětem opravdu moc líbí. Je tu i restaurace s dětským koutkem/hřištěm.

Dolů z Výšiny přátelství, jak se tento kopec oficiálně jmenuje, jdeme pěšky místy trochu krkolomnou klikatou modře značenou cestou mezi stromy až narazíme na žlutě značenou cestu, po které se vydáme vlevo. Po chvilce přecházíme přímo nad tratí lanovky v její mezistanici a k radosti dětí kabina lanovky zrovna projíždí a můžeme sledovat její stoupání pomocí vlečného lana mezi kolejnicemi.

Po žluté už pohodlněji z kopce dojdeme až k vyhlídkovému místu, kde vidíme Karlovy Vary jako na dlani. Hned pod ním je i altánek a ještě níže míjíme i skálu s kovovou sochou kamzíka – Jelení skok.

Zpátky od hotelu Pupp se vydáme podél vody zprava. Dojdeme i k Vřídlu, největšímu pramenu termální vody v Karlových Varech, který má výtrysk až 12 m. Jdeme tentokrát ulicí Zámecký vrch podél Skalníkových sadů a Bristol Palace. Za kostelem Sv.Petra a Pavla vpravo po ulici Krále Jiřího a dál až k autu.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

U chaty Diana - Malé hřiště u Motýlího domu v chatě Diana, opodál je rozhledna a zdejší minizoo. V chatě je možnost občerstvení, vody, záchodu. Přímo na hřišti jsou l...

Muzeum Jan Becher v Karlových Varech

• 1,5 - 2 km

Komentáře - Okruh Karlovými Vary

30.07.2020

Dobrý den. My jsme byli tu https://www.honourandgrace.com/cs/ a do Varů jsme si udělali hezkou procházku...moc dopočuuji.

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.