Kolem obory Linhart (okr. Karlovy Vary)

Vytisknout s sebou

Okružní pohodový výlet vhodný i pro kočárky lesy u Karlových Var okolo obory Linhart. Výlet je vhodný zvlášť pro děti, které mají rádi zvířata. Potkáte jich tu opravdu hodně, ať už ta živá (pokud budete mít štěstí, tak opravdu zblízka), nebo ta ze dřeva!

Na výchozí místo - parkoviště u Linhartu se dostanete bez problémů přímo autem. Dá se zde pohodlně zaparkovat. Pokud chcete, můžete si hned na začátek jít prohlédnout zdejší jeleny, na nedalekou pozorovatelnu jelenů, nebo si jít prolézt nízké či vysoké lanové aktivity (placené). Případně si tu dát nějaké občerstvení. Najdete tu taky mnoho vyřezávaných soch.

Odsud vyrazíme směrem na východ po Sovově stezce podél obory. Po asi sto metrech se však vydáme mírně vpravo do mírného kopečka (opět po asfaltce) po cestě Přátelství. Zde si už cestou můžeme všimnout jednotlivých zvířátek. Jedná se o pěknou "Stezku se siluetami zvířat" ze dřeva. Pozor! Některá jsou hodně nenápadná a je nutné se dobře dívat! Ostatně často jako v přírodě. Pokud si jich nevšimnete, neuvidíte je. Stejně jako v přírodě :-). Podél této stezky tak můžete vidět jelena, sojku, zajíce, rysa, sovu a spoustu dalších. Celkem pětadvacet druhů!

Takto dojdeme až k chatě U Obrazu, kudy vede modrá turistická cesta a kde končí zvířátková cesta.Tady se můžeme v altánku chvíli posadit a po odpočinku pokračovat mírně vlevo na sever. Po pár krocích od altánu se vydáme cestou doleva. Modrá odbočuje vpravo. Po této asfaltce dojdeme mírným klesáním zpět k oboře. Tady se vydáme vpravo k Fibichově altánu a lesovně Diana. Kdo chce, může si tu opět odpočinout. Cestou mineme lávku u divočáků. Můžete se na ní podívat, ovšem nebojte, podíváme se na ní z druhé strany. Bohužel uprostřed jsou na ní schody, takže s kočárky se tu nedostaneme.

U lesovny Diana se prudce otočíme doleva a vydáme se po druhé straně obory. Kdo chce, může se zajít podívat na lávku u Divočáků k pozorovatelně u Fibichovy chaty. Doporučuji jít z této strany, je dostupnější delší trasa. Pokud budete mít štěstí, můžete zde vidět i selátka divočáků, jak sají mléko od bachyně na 5 metrů od vás! Vzhledem ke schodům uprostřed se vrátíme zpět na cestu a pokračujeme po ní dále podél obory k druhé lávce - u daňků. Tato lávka je daleko delší, ale schody Vás na ní nečekají, takže si ji projdeme celou. Uprostřed najdeme i umělý ostrůvek u pěkného rybníčka, kde plave spousta ryb. Opodál můžeme vidět spoustu daňků.

Poté, co vyjdeme z lávky, můžeme se zajít podívat pár metrů vlevo na zdejší studánku. Není však první, cestou uvidíme i další. Podél obory se vydáme doprava opět podél obory. U další odbočky do obory se můžeme zajít podívat na zdejší rybníček Linhart s krásným altánkem, kde si můžete odpočinout. Dál se však vrátíme a pokračujeme po stejné straně obory. Po levé straně můžeme vidět opravenou kapličku a za ní zříceninu kostela sv. Linharta. Je to tu zajímavé místo, doporučuji si sem těch pár metrů zajít.
No a od zříceniny kostela sv. Linharta to již není na parkoviště daleko. V cíli cesty můžete dohnat to, co jste na začátku nestihli - podívat se na jeleny, zkusit si lanové aktivity či občerstvit se ve zdejším občerstvení.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Svět záchranářů Karlovy Vary

Komentáře - Kolem obory Linhart

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.