Kolem Prachovských skal na zříceninu hradu Pařez (okr. Jičín)

Vytisknout s sebou

Výlet začínáme na parkovišti u vchodu do Prachovských skal, parkování je placené, pojedete-li sem o víkendu nebo o prázdninách, je vhodné přijet včas dokud je parkoviště prázdné. Vyrážíme kolem Turistické chaty po červené a zelené značce směrem k rybníčku Pelíšek, který je vzdálený ani ne půl kilometru. U rybníku si můžeme prohlédnout dřevěnou sochu ochránce skal Pelíška a poté pokračovat dále po červené. Cesta vede lesem, je zde příjemně i v horkých letních dnech. Cesta nás postupně dovede k málo frekventované silnici, po které se dáme doprava a asi po 50m odbočíme doleva ke zřícenině hradu Pařez. Čeká nás pár desítek schodů, ale zvládnou i menší děti, možná snáze než dospělí :)

Nahoře je pěkný výhled do blízkého okolí, směrem k rybníčku a do lesa. V hradě je jedna menší jeskyně, která se zejm. dětem určitě zalíbí. Sestoupíme dolů, příznivci geocachingu si můžou odskočit pro jednu kešku nedaleko od hradu. Poté se vracíme po červené zpět k rybníčku Pelíšek, kde odbočujeme doprava na zelenou značku. Cesta vede lesem podél potoka ve stínu stromů. Postupně dojdeme do vesničky Maršov, kde zelená odbočuje doleva směrem k vyhlídce Ervínův hrad. V tomto úseku cesta vede dost do kopce, děti budou brblat, ale zvládnou to :) Po necelém kilometrů přicházíme k již zmiňované vyhlídce, která stojí za to, navíc přímo u ní můžeme odlovit jednu kešku.

Poté pokračujeme dále po zelené až na rozcestí Pod Malou Svinčicí, kde se dáme doleva na modrou a blížíme se do Prachovských skal. Na rozcestí Nad Fortnou můžeme posedět a občerstvit se v dřevěném přístřešku a poté pokračovat po zelené směrem na Pechovu vyhlídku, kde se můžeme pokochat dalším pěkným výhledem na Prachovské skály. Od ní pak vede cesta po prudkých schodech dolů, kde dojdeme na hlavní cestu, která nás dovede k parkovišti. Zde je možné se najíst v Turistické chatě nebo několika dalších stáncích.

Výlet není vhodný pro kočárek, protože cesta vede několikrát dost do kopce, plus jsou tam jedny dlouhé a prudké schody. Jedině golfky a dítě na záda :)

Výlet lze případně zkrátit vynecháním zříceniny hradu Pařez a u rybníka Pelíšek pokračovat po zelené - viz mapka. Místo cca 7km pak ujdeme necelé čtyři. V Turistické chatě si můžeme koupit turistickou známku.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Prachovské skály

Z Prachova na Bradu a zpět

Rumcajsova jeskyně

• 0,5 km

Za krásnými výhledy na zříceninu hradu Brada

Kostel sv. Bartoloměje a zvonice Brada

Komentáře - Kolem Prachovských skal na zříceninu hradu Pařez

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.