WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Zlatý vrch a Studenec (okr. Děčín)

Jedeme autem z České Kamenice směr Chřibská a pak v obci Líska odbočíme z hlavní ulice a vyjíždíme mezi chalupami do kopce a na konci obce parkujeme na parkovišti na kraji lesa.

Nejdříve jdeme ke Zlatému vrchu pohodlnou lesní cestou ani ne 1 km - značeno červeně. Zlatý vrch je krásný čedičový kopec s velkou plochou odhalených varhan, kde lze krásně vidět šestihrannou odlučnost tohoto kamene. Mnoho čedičových kamenů se také válí podél skály a děti si s nimi hrají jako s kostkami a staví kamenné „sněhuláky“. Na samotnou skálu se dostat lze, ale je to celkem krkolomný výstup a s dětmi to vůbec nezkoušíme. Pokračujeme ale po cestě dál a docházíme k bezpečnému vyhlídkovému místu.
Po stejné cestě nebo „zkratkou“ po poli se opět vracíme k parkovišti a pokračujeme po červené do Sedla pod Studencem. Pohodlnou cestou mezi loukami, kde náhodou proběhne nádherné stádo jelenů, pokračujeme k Odbočce na Studenec, pak už stoupáme lesem. Doteď by to s kočárkem ještě šlo, tady už je to kamenité a i se sportovním kočárkem dost dřina, ale ne nemožné. Vystoupáme bukovým lesem nahoru až se na levé straně otevře konečně výhled nad kamenným mořem. Vidíme nádhernou krajinu plnou sopečných kuželů včetně našeho Zlatého vrchu.

Rozhledna je zajímavá svým vzhledem. Na informační tabuli se dozvídáme o její nedávné opravě, kdy došlo k jejímu rozebrání na 3 části a přesunu pomocí vrtulníku. Na rekonstrukci přispěla celá řada sponzorů, jejichž jména si čteme na jednotlivých schodech při stoupání nahoru. Výhled je krásný, ale některými směry bohužel překáží stromy.
Cesta dolů uteče neuvěřitelně rychle a děti se ještě pohoupají na houpačce zavěšené na stromě hned vedle parkoviště.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Akvadukt v Dolní Chřibské

Panská skála

• 0,5 - 1 km

Na Tokání

Dolský mlýn s kočárkem i bez