Jetřichovické stěny (okr. Děčín)

Vytisknout s sebou

Do Jetřichovických stěn se vydáváme z obce Jetřichovice, kam jsme dorazili autem a zaparkovali na neplaceném parkovišti naproti info centru. Jetřichovice jsou dobře dostupné i autobusem.

Nejprve se vydáváme po Naučné stezce Jetřichovické stěny, která kopíruje červenou a zelenou turistickou značku. Po zhruba kilometrovém stoupání dorazíme k odbočce Mariina skála. Odtud se pustíme po vytesaných schodech a žebřících do 100 metrového výšlapu na samotnou skálu, kde stojí altán, ze kterého nás čekají nádherné výhledy. Až se jich dosytosti nabažíme, vracíme se zpět k odbočce a pokračujeme po naučné stezce a červené značce na skalní vyhlídku Vilemínina stěna. Výstup na tuto vyhlídku již není náročný, opět nás ale čekají krásné výhledy. Můžeme se odtud podívat na altán, ve kterém jsme byli před chvílí i Rudolfův kámen, který nás teprve čeká.

Po vyfocení krásné scenérie se vracíme na naučnou stezku a pokračujeme přes Purkartický les až k již zmíněné nejvýše položené vyhlídce Jetřichovicých stěn - k Rudolfovu kameni. Zde nás čeká opět náročnější výstup a odměnou nám jsou krásné výhledy do okolí. V altánu na vrcholu kamene se posilníme vlastní svačinou na zbytek cesty a pokračujeme po naučné stezce k rozcestí Pohovka. Odtud se můžeme vydat po zelené značce zpět do Jetřichovic. My si však výlet ještě o něco prodloužíme a pokračujeme k rozcestí Skalní kaple. Odtud se vydáme po modré značce, míjíme Výklenkovou kapli Posledního soudu a již pohodovou cestou dojdeme až ke skále zvané Kočičí kostel (nemůžeme jí minout, přímo před ní je krásná dřevěná kočičí lavička). Od Kočičího lavičky nás čeká už posledních 500 metrů k parkovišti. Cestou se ještě můžeme pokochat výhledem na protější vyhlídky Jetřichovických stěn.

V informačním centru ještě koupíme pár suvenýrů a pak již unavení, ale plní krásných dojmů sedáme do auta. Celý okruh je opravdu nádherný, zároveň ale dost fyzicky náročný, není tedy vhodný pro malé děti.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Pavlínino údolí

Vyhlídka Treppenstein Jetřichovice

• 3,5 - 5,5 km

Skalní hrad Falkenštejn

Dolský mlýn s kočárkem i bez

Hrad Šaunštejn a Malá Pravčická brána

• 1,5 - 2 km

Komentáře - Jetřichovické stěny

6.10.2018

krásné fotky, to musí být nádherné výhledy!

23.11.2017

...hlavne ta skalnata cast ji bavila :-) Jen vystup na Rudolfuv kamen s takhle malymi detmi moc nedoporucuju, tam je to opravdu drsne...

Trasa pres Mariinu skalu, Vilemininu stenu a Rudolfuv kamen patri k tomu nejkrasnejsimu, co jsem v Cechach videla! V sezone a o hezkych vikendech je jedina nevyhoda, ze tu tahnou doslova davy turistu a na vyhlidkach je tlacenice. Sla jsem sama se dvema malymi detmi a zvladnout se to da, jen to chce trpelivost a na vyhlidkach pevne nervy :-) od rozcesti Pohovka jsme tedy uz sli dolu po zelene, petilety syn usel cele sam vcetne vystupu na vyhlidky, prte 2,5roku uslo cca pulku, hlavne ta skalnata c

Přidat komentář

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.