WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Posázavskou stezkou z Kamenného Přívozu do Pikovic (okr. Praha-západ)

Tento cca 10km výlet vede krásnou lesnatou krajinou podél řeky Sázavy, jedná se o nenáročnou trasu s mírným převýšením zpočátku po asfaltu, dále po pohodlné lesní cestě, na závěr nás čeká několik schodů nahoru i dolů přes skalnatý ostroh.

Trasa začíná na vlakovém nádraží v Kamenném Přívozu, kde se napojujeme na červenou turistickou značku, které se budeme držet až do cíle našeho výletu. Cesta vede přes obec Kamenný Přívoz po asfaltové silnici či chodníku a stále klesá. Po zhruba 1,5 km docházíme k řece Sázavě, kterou přejdeme přes most a hned za mostem odbočíme doprava. Cesta vede kousek po asfaltové silnici, po které mírně stoupáme. Několik desítek metrů za zatáčkou odbočuje ze silnice cesta doprava do chatové osady, tudy se vydáváme dál. Projdeme chatovou osadou a dostáváme se na úbočí zalesněného kopce, kudy cesta pokračuje.

Kopírujeme tok řeky Sázavy, občas se nám otevírají výhledy na meandry řeky, na jez Žampach a také na Žampašský viadukt. Míjíme Žampašskou, Raisovu i Klimentovou vyhlídku, za kterou se k nám napojuje Naučná stezka Medník. Pozvolna scházíme do údolí a pokračujeme nádhernou přírodou pod vrcholem Medníku, na protějším břehu můžeme vidět skalní útvar Pikovická jehla s dřevěným křížem na vrcholku, procházíme trampskou osadou Pikovice a to už les ustupuje a my vcházíme do otevřené krajiny kolem Pikovic. Již z dálky vidíme most vedoucí přes řeku k vlakovému nádraží Petrov u Prahy, kde náš výlet ukončujeme.

Před odjezdem si můžeme ještě dopřát sladkou odměnu v místní cukrárně – najdeme jí nedaleko mostu přes řeku (asi 100 m) a její návštěvu mohu opravdu doporučit.

Občerstvení: možné u vlakové zastávky Kamenný Přívoz, u mostu v Kamenném Přívozu, v Pikovicích (restaurace, cukrárna). Na trase výletu funguje v sezoně občerstvení v jedné z chatek s krásnou vyhlídkou na meandry řeky.

Doprava: Z cíle cesty v Petrově se můžeme vrátit do Kamenného Přívozu snadno vlakem, ze kterého si můžeme znova prohlédnout krásné okolí řeky Sázavy.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Údolí Zlatého potoka - Hřiště je součástí areálu s fotbalovým hřištěm a kurty v osadě Údolí Zlatého potoka. Sloužit má asi primárně pro osadníky, ale slušní návštěvníci z ji...