WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Okruh Královstvím (okr. Děčín)

Pro dnešní den jsme si zvolili okružní procházku resp. jízdu (lze na kole/odrážedlem i sportovním kočárkem) malebnou částí nejsevernějšího koutu naší vlasti, kde je nádherně a na každém rohu se pasou koně či krávy.

Parkujeme v centrální části dříve samostatné obce, dnes součásti města Šluknov, u kostel sv. Vavřince, kde je i zastávka autobusu. Vlevo od domu s nápisem Potraviny Koňák (bohužel již prázdné) nacházíme strmější cestičku dolů k potoku. Pak se vydáváme vlevo až k mostu a poté odbočíme vpravo po modře značené cestě do kopce mezi pastvinami, kde k radosti dětí vidíme několik pasoucích se stád koní. Za chvíli míjíme poslední dům a dojdeme až k odbočce na Křížovou cestu. Křížová cesta byla dlouho roky v naprosto dezolátním snahu, ale v poslední době se sem hodně investovalo na její obnovu. Vidíme nově opravenou kapli na začátku i na konci a i jednotlivá zastavení, která obejdem kolem dokola. Místo má zajímavou atmosféru a určitě nelitujeme krátkého odbočení.

Vracíme se zase na původní cestu, kocháme se výhledem a pokračujeme do mírného kopce až na rozcestí polních cest za remízkem, kde opouštíme modře značenou cestu a vydáváme doleva mírně z kopce cestou mezi ohradami lemovanou nově vysázenou alejí. Vpravo od cesty se ve veliké ohradě pase stádo krav, které na nás zvědavě kouká, z čehož mají děti velikou radost.

Dojdeme až k památné staré lípě a pokračujeme vlevo. Míjíme hospodářství s mnoha zvířaty za plotem – slepice, husy, perličky ale i páv nadchnou hlavně děti. Pokračujeme dolů a po pár metrech přicházíme na prostranství, odtud pokračujeme po asfaltové cestě vlevo podél ohrady se stádem ovcí. Hned v další ohradě s rybníčkem se pasou koně.

Pak musíme překonat užší úsek cesty, kde je potřeba dávat pozor na projíždějící auta, až dojdeme k místu se zatáčkou, kde vlevo uvidíme most. Zde se můžeme rozhodnout pro kratší variantu (doleva přes most na Konírnu – s vynecháním dětského hřiště). My ale na most nejdeme – pokračujeme vpravo do mírného kopce nad chalupu. Pokračujeme mezi podstávkovými chalupami až na úplný konec této cesty, kde se stočí doleva přes most a pak do mírného kopce na hlavní silnici směr Šluknov. Tuto rušnější silnici přejdeme na druhou stranu na chodník a jdeme pár metrů vpravo, kde za zastávkou autobusu (zast. Přádelna) už vidíme malé dětské hřiště. Jsou zde i lavičky a tak si sedáme a děti si trochu zařádí na houpačkách a klouzačce.

Pak se kousek vracíme po chodníku, ale u velké bílé budovy městké ubytovny odbočujeme doprava do kopce a pak se vydáváme vlevo a jdeme dokud nenarazíme opět na hlavní silnici Šluknov – Jiříkov, po které nyní musíme pár metrů jít, než zase odbočíme vlevo z kopce podél ohrady s koňmi. Mezi malebnými chalupami pokračujeme vpravo až máme po levé straně potok a vidíme nám už známý most, po kterém přejdeme potok doprava a pokračujeme k soše sv. Antonína a vidíme před sebou velkou budovu restaurace Konírna. Zde je možnost občerstvení, dáváme si na prostorné terase pití, děti utečou do zadní části, kde je k dispozici pískoviště a několik odrážedel. Kocháme se výhledem na velikou ohradu s mnoha pasoucími koňmi a vychutnáváme si tu pravou pohodu.

Zpátky ke kostelu vedou dvě cesty. Ta kratší méně zajímavá po hlavní silnici, kde je kvůli provozu nutné dávat pozor na děti (vlevo stojíme-li před restaurací zády k ní). My volíme pohodlnější, i když trochu delší trasu tzv. spodní cestu mezi chalupami, prakticky celou podél potoka, kde není takový provoz, a nemusíme se strachovat o děti.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nejsou žádné turistické známky nebo nálepky.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Království u Šluknova - Malé dětské hřiště u benzínky v Království.