WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Ještěd - koloběžky (okr. Liberec)

Výlet na Ještěd (okres Liberec, Liberecký kraj). Vydáváme se na větší výlet. Dle možností jde samozřejmě zkrátit (vyjíždět z bližšího místa, přiblížit se autem apod., případně prodloužit). My jsme si zakoupili výhodnou jízdenku na vlak, tramvaj i lanovku a jedeme.

Vyrážíme z našeho oblíbeného vlakového nádraží - z Rynoltic (nejkrásnější nádraží roku 2013, na cestu si zde můžete vzít knihu :-). Vlakem se přibližujeme do stanice Liberec - Horní Růžodol, kde přesedáme na tramvaj č.3 do stanice Liberec - Horní Hanychov (lze přijet až na vlakové nádraží Liberec a jet odtamtud - záleží na spojích). Tady jdeme kousek pěšky ke stanici lanovky, která nás vyveze až na vrchol Ještěd (musíme k jízdence přikoupit místenku). Zde se můžeme kochat krajinou dle potřeby a samozřejmě podle počasí. Je zde restaurace, hotel či přes sezónu bufet. Určitě stojí za to si to tam projít a prohlédnout.

Když jsme dostatečně vynadívaní, sejdeme asi pět minut pěšky k chatě Ještědka, kde si zapůjčíme koloběžky a po vysvětlení trasy si to už frčíme z kopce dolů. Začínáme na asfaltové silnici, pak se na križovatce dáme úplně cestou vlevo do lesa. Tady to trošku drncá a musíme dávat pozor na železné kanály přes cestu, ale je to super. No a na posledním rozcestí se dáváme vpravo zpět na asfaltku a jsme v Kryštofově Údolí, kde koloběžky zanecháváme u Prvorepublikové kavárny U Ježka - tam si je přijedou - po našem zavolání - vyzvednout. Pak už záleží, kolik má člověk času - je možné se podívat na místní úžasný orloj, do krámku s keramikou, navštívit podstávkový dům, krásný kostel, sochu Čůrajícího voříška, studánku či muzeum betlémů.

My ale již spěcháme do kopce na nádraží a z Kryštofova Údolí se vracíme zpět do Rynoltic. Fotky jsou poskládány z více výletů na Ještěd.

Bližší info na
www.jested.cz
www.jestedka.cz
www.krystofovoudoli.eu

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Kryštofovo Údolí - Malé hřiště v Kryštofově Údolí. Přímo u parkoviště, za krámkem s keramikou, kousíček od orloje.