WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Z Lomnice do Lomničky podél Besénku (okr. Brno-venkov)

Procházka z Lomnice do Lomničky podél potoka Besének v blízkém okolí Tišnova. Vede po modré turistické značce, z velké části kopíruje cyklotrasu a je tak vhodná pro kočárky, odrážedla a kola. Do Lomnice se snadno dostaneme z Tišnova autobusem, autobusové nádraží se nachází jen pár kroků od hlavního náměstí.

Na něm nás upoutá monumentální raně barokní kostel Navštívení Panny Marie, budova radnice a morový sloup. Lomnice měla v minulosti významné židovské osídlení, určitě se vyplatí krátká zacházka do částečně zachovalé židovské čtvrti s rekonstruovanou synagogou a židovským hřbitovem.
Modrá turistická značka začíná na náměstí, vede nás kousek dolů ulicí Poštovskou a odbočuje mezi malé domky do části městečka zvané Nový svět. Proplétáme se malebnými uličkami až k cyklostezce (cyklisté tento úsek můžou objet po cyklotrase ulicemi Pod Starou farou a Na Potokách), která nás vede do Šerkovic. Cyklostezka je většinu cesty ve stínu stromů, cestou je odpočívadlo, ale pro menší děti tento úsek není příliš zajímavý. V Šerkovicích u kaple sv. Anny modrá značka odbočuje doprava a podél Besénku pokračuje až do Lomničky. Tady už není asfalt, ale cesta je celkem zpevněná. V Lomničce míjíme dětské hřiště a brzy už jsme v centru obce u zastávky autobusu.

Z Lomničky jezdí autobusy zpátky do Lomnice nebo Tišnova, cyklisté mohou pokračovat dál po cyklostezce podél Besénku a kolem Svratky se vrátit do Tišnova, případně přímo do Tišnova po silnici. Pěší turisté bez kočárků můžou jít dál po modré značce, která je pěknou cestou po úpatí Květnice dovede přímo do centra města. Nepříjemný je pouze úsek hned za Lomničkou, než modrá značka odbočí vpravo na polní cestu - je to jen malý kousek, ale jde se po silnici v nepřehledné zatáčce bez chodníku.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Lomnice - Malé hřiště v Dlouhé ulici u kaple.

Z Lomnice do Borače

Židovský hřbitov v obci Lomnice

Z Doubravníku do Borače

Rozhledna Babylon u Kozárova

Klášter Porta Coeli v Předklášteří u Tišnova

Naučná stezka Květnice (Tišnov)