WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Za tvarůžky na Mexiko (okr. Ostrava-město)

Už dlouhá desetiletí se obyvatelé Poruby vydávají za kopec k osadě Mexiko, kde se nachází hospůdka U Buroně a v ní vyhlášené nakládané tvarůžky. Byla by škoda nechat si je ujít. A pokud zrovna takovým jídlům neholdujete, projděte se i tak, je to hezký výlet. Trasa vede lesními stezkami, ale pro kočárky je nevhodná.

Začátek naší cesty se nachází u tramvajové točny Vřesinská. Popojdeme asi 200 metrů směrem do centra obce (ono to samostatná obec není, ale víte, jak to myslím) a u sokolovny odbočíme vlevo. Řídíme se podle žluté značky, na mapě ji sice už nenajdeme, protože byla dočasně zrušena kvůli výstavbě prodloužené Rudné, na sloupech či stromech ale samozřejmě zůstala.
Dostaneme se přes zatím nefunkční prodlouženou Rudnou, ať už procházkou po ní nebo pod ní, projdeme kolem rybníka, který budeme mít po pravé straně, a dále pokračujeme lesem do kopce, stále po žluté. Když vystoupáme trochu výš, za dobrého počasí vlevo krásně uvidíme část Ostravy a Beskydy. Na kopci odbočíme vpravo, po pravé straně pak budeme mít areál Skalka.

Pokračujeme dál po úbočí, cesta vede mírně z kopce. Pokud jdeme ve správnou dobu, můžeme najít houby, ostružiny či další lesní plody. Když se dostaneme dolů, už jen přejdeme ulici Klimkovickou a dostaneme se na pěšinu, která vede přímo k hospůdce. Tam si děti mohou užít hřiště a dospělí nakládané tvarůžky, hermelín a podobné mňamky.

Kdo chce, může pak pokračovat dál po žluté do klímkovických sanatorií.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

V areálu restaurace Mexiko - Hřiště se nachází v areálu oblíbené restaurace Mexiko, kam chodí místní i nemístní na vyhlášené tvarůžky.
Family park Skalka - Rodinný areál Skalka je skvělým místem k aktivnímu trávení volného času i odpočinku. Na ty nejmenší tady čeká spousta prolézaček, skluzavek, houpaček,...