WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Za krásnými výhledy na Harrachovu skálu z Horních Míseček (okr. Semily)

Pokud navštívíte turistickou obec Horní Mísečky, určitě se nezapomeňte vydat na procházku k Harrachově skále, ze které je překrásný výhled na Špindlerův Mlýn a okolní obce. Z centra obce od Jilemnické boudy se vydejte po červené turistické značce směrem k běžeckému lyžařskému areálu. Projdeme po loukách, které v zimě slouží jako sjezdovky kolem lyžařských vleků až na rozcestí, kterému dominuje budova s trojúhelníkovým štítem, ve které funguje bufet Stopa (v provozu i v letní sezoně). Naproti bufetu je pěkné dětské hřiště, jehož součástí jsou také dvě sedačky z bývalé lanovky na Sněžku. Ty nyní fungují jako houpačky a tak si můžete vyzkoušet, jak se ještě v nedávné době (do roku 2012) na naší nejvyšší horu jezdilo.

Dále pokračujeme stále po červené TZ směr Šeřín, široká travnatá cesta nejprve mírně klesá průsekem lesa, později prudce stoupá k samotné odbočce na Harrachovu skálu. Odbočka je poměrně dobře skrytá v lese, ale nebojte, nezabloudíte. Hned u odbočky je totiž jedno ze zastavení Medvědí stezky, která tudy prochází – najdete zde dřevěnou sochu medvěda, lavičky a stůl k občerstvení a informační tabuli. Hned vedle odpočinkového místa vede mezi stromy do lesa pěšinka, kterou je třeba se vydat. Asi po 20 metrech již uvidíte skalní masiv, který je naším cílem.

Vršek skály je v nadmořské výšce 1035 metrů n.m. a je chráněn kovovým zábradlím proti pádu osob, najdeme zde i prkno, sloužící jako lavička. Vyhlídka je také osazena informační tabulí, popisující výhled. Z místa je opravdu překrásná vyhlídka na celý Špindlerův Mlýn, vidět můžeme i horní stanici lanovky na Pláně + přilehlé sjezdovky, sjezdovky Hromovka a Stoh, dále Kozí hřbety, Železný vrch, vrchol Medvědína, dále Erlebachovu a Josefovu boudu. Za vlhka a deště je třeba dbát zvýšené opatrnosti, kameny na přístupové cestě i na samotné vyhlídky jsou kluzké a hrozí pád.

Zpět se vrátíme stejnou cestou, nebo pokračujeme od zastávky medvědí stezky dále po červené na první rozcestí, kde se dáme doleva a stále po červené TZ dojdeme zpět na Horní Mísečky - vyznačeno na mapě.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Horní Mísečky - Toto hřiště najdeme u Chaty Stopa, na rozcestí v běžeckém lyžařském areálu v Horních Mísečkách. Hřiště je volně přístupné, možnost občerstvení v bufet...
Chata Mísečky - Hřiště u chaty, kde je zároveň možné se i výborně občerstvit.

Kotel - Dvoračky - Šmídova Vyhlídka

Medvědín - Šmídova vyhlídka

Lanovkou na hřiště Medvědín

Z Medvědína do centra Špindlerova Mlýna

Medvědí stezkou kolem Špindlerova Mlýna

Z Dolních Míseček Kotelními jámami na Dvoračky

S kočárkem na Rovinku a zpět