WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Čertovy kameny (okr. Jeseník)

Na dnešní výlet jedeme k Čertovým kamenům nedaleko města Jeseník. Vycházíme od restaurace Čertovy kameny, kam jsme dojeli autem. Parkujeme na přilehlém neplaceném parkovišti. Okruh začínáme výstupem na vyhlídku Čertovy kameny, která se nachází hned za restaurací a je dobře značená. Jedná se o 40 metrů vysokou skálu, na kterou je výstup zabezpečen řetězy a žebříky. Samotná vyhlídka je pak chráněná zábradlím, výstup na ní není příliš náročný.

Odměnou nám jsou krásné výhledy na město Jeseník a okolní krajinu. Všimnout si můžeme i špičky rozhledny Zlatý Chlum. Z vyhlídky se vracíme zpět na parkoviště a pokračujeme po modré turistické značce a zároveň Naučné stezce Česká Ves. Brzy již přicházíme k další skále, na tu však výstup není možný. Cesta nás poté přivede k Památníku obětem čarodějnických procesů, u kterého najdeme další vyhlídku a po chvíli k Památníku Albína Reichela. Příkré klesání lesní pěšinou končí u rozcestníku U kamene, od kterého pokračujeme po naučné stezce. Zpevněná cesta nás přivede k Vodním mlýnkům a po chvíli odbočka zpět do lesa, kde nás čeká strmý výstup. Míjíme skálu Bělák a Kostelník a přicházíme k rozcestí U Kostelníka. Odtud již zpevněnou cestou sejdeme zpět k parkovišti.

Cesta není příliš náročná, pro děti je atraktivní hlavně výstup na Čertovy kameny, potěší je také hřiště přímo u parkoviště.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

U Čertových kamenů - Hřiště se nachází mezi stromy u Restaurace Čertovy kameny, najdete zde lanové prolézačky, skluzavky, několik houpaček, pro nejmenší děti i pro dospělé...