WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Bublava - altán (okr. Sokolov)

Tento výlet začíná na parkovišti u obecního úřadu Bublavy. Pokud Vaše děti nebudou po procházce dostatečně vyřáděné, můžete si při zpáteční cestě zastavit na nedalekém dětském hřišti. Pokud naopak budete unaveni moc, je zde blízko restaurace, kde můžete zase potřebné síly načerpat zpět. Tato restaurace má v létě i terasu, cyklisté i turisté jsou zde vítáni.

Z parkoviště se vydáme vlevo přes křižovatku kolem pomníčku četníků padlých při udržování pořádku a celistvosti Československé republiky 13.9.1938. Na dalším rozcestí po pár metrech se dáme vpravo po žluté stezce a zároveň naučné stezce Stopami horníků a touto cestou podél fotbalového hřiště, za ním odbočíme vlevo a jdeme podél ranče. Téměř vždy je zde možno vidět koně. Pokračujeme cestou vpravo mírným stoupáním stále dál, nyní už ale opustíme naučnou stezku. Po levé straně pak potkáme starý vlek. Po celou dobu mám k dispozici krásný výhled na Bublavu a především protější kopec Olověný vrch - Bleiberg. Nejlepší výhled je však až v cílovém bodě našeho výletu - v altánu, kde se Vám rozprostře i pohled na část Stříbrné a kopce na hranicích s německým Klingenthalem. Toto místo má své kouzlo během celého roku, v jakoukoliv denní dobu. Čehož jsou si místní obyvatelé vědomi a proto se altán stal oblíbeným místem pro konání svateb. Jeho kouzlo objevila například i Toulavá kamera. Za mne osobně - nejvíce se mi zde líbí v zimě při západu slunce.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nejsou žádné turistické známky nebo nálepky.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Bublava - Dětské hřiště v klidové části obce, s parkovištěm. V blízkosti obora s koňmi.