WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Boží Dar - Klínovec a zpět (okr. Karlovy Vary)

Středně dlouhý výlet po lesní cestě na nejvyšší vrchol Krušný hor s nově opravenou rozhlednou. Délka výletu je celkem 8km, přičemž z Božího Daru na Klínovec překonáte na vzdálenosti 4km výškový rozdíl 240metrů. Cesta tam i zpět vede po stejné trase.

Výlet začínáme v městečku Boží Dar u Informačního centra. Odtud se vydáváme po červené turistické značce po hlavní třídě Božího Daru směrem k náměstíčku s kostelem Sv. Anny, dále pak kolem hotelu Sv. Hubert, na silnici, kde zahneme doleva. Pokračujeme kolem autobusového stanoviště k hotelu Zelený dům. Naproti tomuto hotelu vede mezi hotelem Sv. Anny a hotelem Praha silnička, po které se vydáváme ven z města. Hned za hotelem se silnici změní v polní cestu, po které podejdeme hlavní silnici směřující k hraničnímu přechodu do Německa a podél lyžařského vleku začínáme pomalu stoupat. Po cca 1,5km procházíme lyžařským areálem Neklid a pokračujeme stále mírným stoupání vzhůru. Po dalších cca 400 metrech míjíme poslední vlek tohoto areálu a dostáváme se do lesa.

Když už máme v nohách asi 3km, napojíme se na chvilku na asfaltovou silnici (ujdeme po ní asi 300metrů) a kolem piknikového místa projdeme opět na lesní cestu a dále stoupáme. To už máme před sebou jen necelý kilometr a poslední úsek před vrcholem Klínovce už jdeme opravdu mírným stoupáním.

Na vrcholu Klínovce můžeme navštívit v posledních letech opravenou kamennou rozhlednu, ze které je překrásný výhled nejen na Krušné Hory, ale také na německou stranu - zejména na protilehlý kopec Fichtelberg s rozhlednou. Vidět můžeme i tepelné elektrárny v Podkrušnohoří a při dobré viditelnosti i měsíční krajinu povrchových dolů.

Otevřeno je říjen - duben 9 - 17hod, květen - září 9 - 19hodin. Vstupné za dospělého 25Kč, děti do sedmi let zdarma.

Při naší poslední návštěvě (2022) byla rozhledna již opravena, ale okolní stavby (hotel a restaurace) byly v dezolátním stavu - viz foto. Možnost občerstvení tak chyběla.

K rozhledně je také možno dojet autem po silnici z Božího Daru, na vrcholu Klínovce je v letním období parkování zdarma.

Aktuální informace zde:

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Božídarské rašeliniště

Naučná stezka 17 Abertamských zastavení

Komentáře - Boží Dar - Klínovec a zpět

26.05.2020

Yes, to je super. My jsme si to dali cestou odtud https://www.honourandgrace.com/cs/ a fakt pěkná procházka. Okolí super.