WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Besedické skalní bludiště (okr. Jablonec nad Nisou)

Výlet začneme v obci Besedice, kam můžeme dojet autobusem, nebo necháme auto na parkovišti. Po červené značce dojdeme k rozcestníku U Kalicha a odtud se vydáme doprava po žluté trase. Cesta vede pohodlnou lesní pěšinou, ale nevhodnou pro kočárky. Po chvíli dojdeme na vyhlídku Sokol, odkud máme krásný výhled na Suché skály. Dále pokračujeme lesem a podél pole až k rozcestníku Pánovo pole. Tato část cesty není příliš zajímavá, ale hned následující úsek nám to bohatě vynahradí, pokračujeme dále po žluté a vcházíme do skalního bludiště Kalich - Chléviště.

Nabízí se nám tu nepřeberné množství malebných skalních zákoutí, průlezů a pro odvážnější i skalní vyhlídky. Vylézt na ně vyžaduje trochu opartnosti a zručnosti, ale s asistencí to zvládnou i malé děti. Nabízí se nám výhled na řeku Jizeru protékající Maloskalskem. Až si výhledu dostatečně užijeme, pokračujeme dál po žluté značce, u rozcestníku Kalich - Na Rovně se napojíme na červenou a dojdeme zpět na rozcestí U Kalicha v Besedicích. Odtud už je to jen kousek na parkoviště nebo autobusovou zastávku, v sezóně jsou zde otevřená dvě občerstvení

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí víme o těchto dětských hřištích:

Besedice - Dětské hřiště je nové, čístě nádherné, nic není poškozeno, je výhoda, že hřiště je stranou od silnce. Nejspiše při větši akci nebo podobně, tak je tam...
Na Terase - Herní koutek u této restaurace.