WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Z Nancy přes Skalní město vinglem do Stříbrné (okr. Sokolov)

Tento výlet Vás provede krásami Skalního města u Stříbrné. Výlet je situován jako jednostranný, ale kdykoliv se můžete obrátit a jít stejnou cestou zpět. Při příjezdu od Stříbrné zastavíte na parkovišti u kamenného označení Nancy (mimochodem i procházka ze Stříbrné sem stojí za to). Nyní senacházíte v Rájeckém údolí. Toto údolí, kterým protéká Rájecký potok, se vyznačuje opravdu malebnou přírodou.

Z parkoviště se vydáte směrem dále na Přebuz. Na první odbočce vpravo se vydáte po zelené. A přicházíte do Skalního města na Šišáku. Zde jsou zajímavé skalní věže vysoké od 3 po 18 m. Na většině věží se nacházejí horolezecké cesty a na vrcholcích jsou vrcholové knížky. Celkově je ve Skalním městě na sto horolezeckých cest v obtížnosti 2 až 8. Po prozkoumání Skalního města se vydáte po asfaltové cestě vzhůru k dřevěnému altánu.

Nyní odbočíte cestou vpravo až se dostanete na začátek obce Stříbrná. Zde se Vám naskytne opravdu úchvatný pohled na velkou část Stříbrné. Po strmém sestupu a minutí dvou velkých stavení po pravé straně narazíte na odbočku a vydáte se vpravo. Po pár metrech bude po levé straně uzoučká stezka směrem k dalšímu zajímavému sklanímu útvaru v listnatém lesíku. Po návratu na cestu se vydáte dále cestou nazývanou vingl. Zde budete mít opravdu nádherný výhled na místní okolí. Při sestupu dolů po cestě se dostanete k centru Stříbrné.

Tento výlet je vhodný i pro kočárky. Můžete se sem vydat v kteroukoliv roční dobu, protože každá z nich Vám předvede krásu místní přírody v jiném světle. Jen v deštivém počasí si musíte ve Skalním městě dávat pozor, protože v tu dobu jsou skalní útvary opravdu kluzké. Během cesty není žádné WC ani občerstvení. To je až na samotném konci výletu ve Stříbrné, samozřejmě s ohledem na otvírací dobu.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nejsou žádné turistické známky nebo nálepky.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.