WWW.VENKAZDYDEN.CZ

Z Doubravníku do Borače (okr. Brno-venkov)

Doubravník i Borač leží u železnice a mají dobré vlakové spojení s Brnem (přes Tišnov). Nádraží v Doubravníku není přímo v centru, do města nás dovede modrá turistická značka příjemnou alejí po chodníku podél silnice (je to asi 500 m). Na nádraží nás zaujal dětský koutek s knihami a hrami.

Doubravník je městečko se zvláštním kouzlem, nemá ani 1000 obyvatel, ale pyšní se historickým jádrem a zejména kostelem Povýšení sv. Kříže s hrobkou Pernštejnů a Mitrovských. Z Doubravníku se vydáme po zelené turistické značce, mineme hřbitov a stoupáme stále nahoru do lesů. První část cesty (po rozcestí Pláňava) je při suchém počasí asi sjízdná i s terénním kočárkem, dál už je to spíš jen pro pěší. Malé děti se cestou můžou pokusit najít figurky zvířat a určitě ocení lavičku s výhledem do kraje a herními prvky.

Kousek za rozcestím zelená turistická značka odbočuje doleva podél lesa, začíná klesat a vine se lesem podél rokle až dolů ke Svratce, kde se spojuje s červenou turistickou značkou. To už vchází do vesnice Borač a vede nás až k ocelovému mostu z roku 1910. Před mostem je za obecním úřadem pěkné dětské hřiště a kousek za ním už uvidíme železniční zastávku. Zdatnější turisté si mohou udělat okruh a vrátit se do Doubravníku kolem Svratky po červené turistické značce (je to asi 5 km).

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nejsou žádné turistické známky nebo nálepky.

Na trase tohoto výletu nebo v jeho blízkém okolí nevíme o žádném dětském hřišti.

Na hrad Pernštejn

Židovský hřbitov v obci Lomnice

Z Lomnice do Borače

Z Lomnice do Lomničky podél Besénku

Rozhledna Babylon u Kozárova

Klášter Porta Coeli v Předklášteří u Tišnova

Naučná stezka Květnice (Tišnov)